Skola, skola & skola igen!

Ett av alla prov avklarade, gick bättre än vad jag hade förväntat mig. Trodde verkligen att jag inte fattade någonting men visst, alla har fel ibland, ingen är felfri ;) G får jag nog minst iallafall men Vg skulle vara ett mirakel. Jag har alltid haft svårt för fysik, vet inte riktigt varför men det beror väl antagligen på att ibland fattar jag och ibland fattar jag inte. Jag krånglar alltid till det som sagt och då blir det inte enkelt. Som tur är känns det bra nu efter provet men man vet aldrig..

Igår fick vi även reda på hur det gick på franskaprovet som vi hade den absolut sista lektionen före påsklovet och jag fick Mvg som jag ville ha. Jag hade väl förväntat mig det för det kändes riktigt bra när jag gjorde provet, men man har alltid slarvfel lite här och där.

Igår skulle vi ha betygsnack i Spanska egentligen men läraren hade ont i halsen så det blev inget. Jag har nästan haft Mvg i allt vi gjort förutom en sak som är så komisk: Före jul hade vi en annan lärare som var vikarie åt den lärare vi har nu och hon hade gett mig Mvg i allt, precis allt. Nu när den här läraren kom tillbaks efter jul så skulle vi ha ett s.k. "läxförhör". Det kändes verkligen inte som det eftersom det var ett s.k. "läxförhör" på fyra sidor. När vi fick tillbaks proven någon vecka efter så fick man höra att hela klassen förutom tre stycken fått Ig, varav jag var en av dem (De tre som klarade sig fick G varav en G-). Mitt första Ig.. någonsin, så man blev lite smått tjurig på henne (läraren) under hela den lektionen. Därför undrar jag vilket betyg hon kommer sätta på mig, har man liksom Mvg i allt förutom en grej där man fått Ig, vad blir betyget då?

Massa prov och läxor nu den kommande tiden. Svenskaprov imorgon så det blir till att plugga som bara den idag igen, men det är väl bara att bita ihop och känna att när provet är över så är det en sak mindre i världen att oroa sig över :)

Skolan suger, jag vet, men snart är det sommar med massor av sol och bad, FETT NICE! :)

- Cuongphan -


Kommentarer
Postat av: Kim Ekholm

Så jävla typiskt. Jag som tittade extra noga med. Hmm bara att ändra då^^

Men åldern var rätt va? :)

2009-04-16 @ 17:58:25
URL: http://kimza.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0