Harry Potter & Halvblodsprinsen

Var ju på bio igår så jag måste ju självklart skriva en kort recension av filmen som jag såg, Harry Potter & Halvblodsprinsen. Filmen var faktiskt ganska bra måste jag säga, inte ovanligt för att vara en Harry Potter-film. Denna handlade mestadels om kärlek i hela filmen förutom i slutet då det började hända lite grejer, äntligen! Men ändå blev jag lite besviken över att det inte var lite mer spänning, liksom jag ville att något skulle hända, något stort men det hände aldrig förutom en sak i slutet men annars inte. Sakerna som händer i filmen var ganska väntade, men ändå visste man aldrig riktigt vad som ska hända härnäst om man nu ska sammanfatta det så. Kärlek & liiiite spänning är två mycket bra punkter för att sammanfatta hela filmen. När jag säger liiiite spänning så menar jag att jag ville ha mer action, lite mer fight & lite mer wow, ooohh men det kom liksom aldrig förutom i några delar av filmen varav en då jag + många fler i bio-salen hoppade till. 

- Jag hade längtat efter mer, det kom aldrig.

Måste även tillägga att jag inte tycker att detta var den bästa Harry Potter filmen utan De Vises Sten var bättre för då var det mer spänning i filmen & det fanns liksom ett tydligt slut. Nu måste man vänta ett år+ eller vad det är för nästa film, dödsrelikerna (som kommer göras till två filmer) & det är ju alltid "lite" surt.

Hursomhelst, filmen rekommenderas självklart för alla som sett de andra Harry Potter-filmerna. Annars tror jag inte att man kommer tycka om denna då man, som i många filmer som baserar på fortsättningar, behöver veta vad som har hänt förut. Måste avsluta med att säga att jag alltid har varit ett Harry Potter fan & verkligen älskar filmerna vare sig dem saknar en del spänning eller inte, dem är grymma ändå! :)

- Cuongphan -


Kommentarer
Postat av: Emma-Lee

SV: Jaha, hittade du den så långt bak. ;p



Åh, vill se den här filmen! fast jag har inte sett filmen innan den här så får vell ta å titta på den innan kanske... xd

2009-08-13 @ 13:54:39
URL: http://ebjork.blogg.se/
Postat av: Emma-Lee

SV: Hahah, det är en tröja. ;p Tycker också den är skitcool, ska köpa en likadan nästa vecka. xp

2009-08-13 @ 15:09:16
URL: http://ebjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0