VINST!

Helt underbart att vinna tomtebandyn i år, förra året kom vi 2:a efter en tung förlust i finalen mot de biffiga samhällstreorna. I år var det alltså dags igen för tomtebandy & den här gången spelade vi mycket stabilare samtidigt som vi var grymt bra, en lagvinst utan tvekan! Det som är mest underbart förutom att vi vann är att vi knäckte alla entekare, först i kvarten mot tvåorna, därefter mot ettorna i semin & till sist mot treorna i finalen. I finalen låg vi under med 1-0 men därefter vände vi till vinst med 3-1. 5 mål totalt blev det för min del, för övrigt i en och samma match mot turismtreorna i gruppspelet där vi vann med 8-0 (Deras lag bestod endast av tjejer..). Riktigt kul var det faktiskt, jag spelade mest back men roterade en hel del vilket jag tycker om. Turneringens mål blir definitivt Reinolfs i vårt lag mot entek-tvåorna i kvarten, först bryter han en pass perfekt & därefter löper han mot mål & lägger kyligt in en lobb över målvakten, fantastiskt! Dock var ett av mina fem mål inte så dåligt heller, fick iväg ett fint handledsskott i krysset, ganska nice. NV2, UNBEATABLE säger jag bara.. Nu har vi fan vunnit allt så inget kan stoppa oss ;)

Är ganska slutkörd just nu, ska vila en del ikväll, sov ju inte så mycket inatt, var inte trött helt enkelt. Imorgon är det skolavslutning vid 8.45 + prisutdelning från Tomtebandyn :) Tar väl en timma eller något liknande & sen är det fan JULLOV!! Ska för övrigt till Falun på fredag & fira nyår hos min syster & hennes familj, ska bli kul & sedan när jag kommer hem kommer Stuff :) Äntligen kommer bror hit igen, har saknat honom.. :) Menmen, ikväll blir det chill! Ska njuta ordentligt nu av segern ;) Ta hand om er alla! :)
Underbara vinter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0