Vinst i debuten!

Spelade ju seriematch igår, min första match på seniornivå så det var kul att debutera :) Jag spelade med väldigt mycket variation i spelet & då menar jag inte att jag spelade bra, utan att jag spelade dåligt ibland & bra ibland, men det löste sig som tur var.

Dubbel var det ju som sagt så jag spelade med en av mina tränare & vi mötte Hyltebruk. Vi vann första set med 6-4 men sedan började vi spela sämre i andra. Det blev inte bättre av att mitt racks strängar hade spruckit vid ställning 3-0 i första set så jag fick spela med fyra olika racketar, lite jobbigt ja. Hursomhelst så vann vi även det andra setet med siffrorna 7-5 trots att vi legat under med 5-1 eller 5-2, kommer inte ihåg riktigt men vi spelade upp oss på slutet igen som tur var. 6-4 7-5 är jag ändå ganska nöjd med. De tyckte att jag spelade bra men det tyckte jag verkligen inte. Hade så mycket mer att ge men jag kan inte förvänta mig så otroligt mycket eftersom jag spelat tennis 5ggr i veckan förra veckan så lite trött & seg var man. Skönt med seger iallafall & när jag kom hem fick jag reda på att Federer även han vunnit i två raka mot Nadal med 6-4 6-4, så kul!

Men dock fick jag avsluta veckan lite trist.. Valencia förlorade med 1-0 mot Atlético i den så otroligt viktiga matchen.. Nu måste Atlético tappa poäng i de sista två matcherna samtidigt som Valencia måste vinna båda för att ta den sista Champions League-platsen. Tufft är det men det är även spännande..

Jajaja, nu ska jag plugga lite matte. Hade matteprov idag & det gick väl som väntat, fick G iallafall men det var riktigt svårt & det tyckte de andra med. Nu ska jag plugga matte igen som sagt. Imorgon är det nationella som gäller, Del 2 nu (vi hade ju Del 1 i onsdags). Önska mig lycka till!

Lägger ut ett underbart klipp här nere, men gå in på den här länken annars för det klippet är ännu bättre, bara det att jag inte kan lägga in det på bloggen: Roger Federer top.10.

Ha det bra allt folk! :)

- Cuongphan -


Njut av the champ! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0