Twilight


.. För den första Twilight-filmen..?

Håller som sagt på att läsa den andra boken just nu. Läste ut den första boken på bara några dagar & direkt efter så tittade jag filmen. Vill bara ge er alla ett råd som varken har sett eller läst Twilight. TITTA PÅ FILMEN FÖRST INNAN DU LÄSER BOKEN!! När jag väl satt & tittade på filmen så blev jag uttråkad. Filmen var en total besvikelse jämfört med boken eftersom man redan hade läst om allt som hände i filmen & i boken så händer det så mycket mer.. Jag visste precis vad som skulle hända i filmen & det blev bara tråkigt. Jag kände inte ens för att se klart den faktiskt men det gjorde jag ändå.. Men så brukar det ju vara med alla filmer som bygger på en bok, de brukar vara sämre. Trots detta så är jag i full gång med andra boken alltså, har precis börjat & läst kanske runt 40 sidor / 450 så jag har ju en hel del kvar. Alla pratar ju om "New Moon" som går på bio strax & det kommer väl ta ett tag tills jag ser den filmen. Det enda som är bra med dessa filmer som bygger på böcker är att man nu kan föreställa sig lite mer om hur personerna & allt ser ut & då blir fortsättningarna på böckerna mycket roligare. Hursomhelst så dissar jag filmen med anledningen att jag läste boken först & i jämförelse så var boken så sjukt mycket bättre. Titta som sagt på filmen först, men det är klart, en del orkar inte vänta på den andra, den tredje & den fjärde filmen! ;) Vi får även hoppas att "New Moon" är minst lika bra som boken, om nu boken är bra såklart.. Min syster sa att den andra boken var den bästa av dem alla & hon grät som bara den när hon läste den, så lättpåverkad är kanske inte jag men man kan aldrig vara för säker..

Kommentarer
Postat av: ELLINORAK

tack!:)

2009-11-07 @ 20:59:20
URL: http://ellinorak.blogg.se/
Postat av: Cindy'Nham

Jag gillar filmen (h)

som jag sa kolla på filmerna först (h)

2009-11-07 @ 22:46:04
URL: http://ciiinddynhaaam.blogg.se/
Postat av: Maria

Haha, din fjolla till syrra lippade i 3 timmar när hon satt och läste New moon.:D

2009-11-15 @ 11:37:21
URL: http://honutannamn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0