Idol 2009 - Kungen tippar top.20!

Japp, det är vad jag gör i detta inlägg.. Här nedanför kommer årets idol top.20 vad jag tror iallafall, alltså vilka som rankas bäst enligt mig. Ska fan hänga med i svängarna den här säsongen av idol! Den absoluta favoriten är fortfarande Jon som imponerade så pass mycket men det är en jäkligt tuff konkurrens måste jag säga från de andra. Jaja, ni får kommentera vad ni tycker om årets idol & om ni rekommenderar någon annan som borde hamna bland dessa auditions i det här inlägget. Hursomhelst, kommer bli ett riktigt, riktigt långt inlägg så det finns inte så mycket mer att säga än lyssna/titta & njuuut! :)

1. Jon Sindenius
- Killen som man fastande direkt för. Vilken skön snubbe säger jag bara, så avslappnad & harmonisk när han sjunger & han har verkligen allt som behövs för att bevisa att jag har rätt, han är Sveriges nästa idol, så otroligt bra!
2. Calle Kristiansson
- Tror jag har hört den här låten någon gång förut men nu när jag hörde den här killen sjunga den med sin otroliga röst så är jag lite småkär i låten, grym audition, way to go! Dock finns det tvivel, klarar han verkligen av att släppa loss väl framme på scen? Det tror jag han klarar men vi får se, tippar honom som 2:a iallfall!
3. Clara Hagman
- En av de coolaste tjej-rösterna jag har hört, seriöst. Rösten är darrande men ändå så jäkla stabil, hon blir den främsta av tjejerna i år, utan tvivel! Dock är hon endast 17år.. Frågan är om hon klarar av pressen?
4. Moa Carlebecker-Forssel
- Någon annan än jag som tänker: PINK! när man ser henne? Hon påminner så mycket om Pink, liksom, hon är så sjukt cool & tar i så det bara skriker om det, ändå blir det inte dåligt utan det blir grymt bra, hon lär bli en av de stora utmanarna iår..
5. Rabih Jaber
- När jag hör honom tänker jag på Mario som sjunger Gallery. Lugn, avslappnad, cool kille "från förorten" nejmen, hans röst är perfekt, det enda som är problemet är om han klarar av att använda den i alla sorters låtar, inte bara lugna rnB låtar utan även i.. t.ex. disco-låtar? Det tror jag nog han klarar av, vi får se som sagt.
6. Karolina Goczkowska
- 16år.. 16år! Gud vilken röst! Att ha en sån här röst vid endast 16år är inte dåligt, att även ha sin egen stil på rösten är inte heller dåligt. Jag tror att hon kommer gå riktigt långt i år.. Håller du med mig?
7. Daniela Breivik
- Ja, rysningar får man ju alltid när man hör en så pass bra sångerna som Daniela, även hon är väldigt ung. Hon är skönt & det gillar vi. Tror att hon kommer gå riktigt långt p.g.a. hennes röst & karisma.
8. Emelie Irewald
- En av "de äldre" men ändå är hon inte gammal utan hon har fortfarande hela livet framför sig, kan visa sig vara mer erfaren än de andra unga sångarna/sångerskorna men jag har ändå tvivel på henne, det klickar inte till 100% enligt mig, hon får helt enkelt bevisa att jag har fel så kanske hon kan ta sig ännu längre upp än till 8:e plats.
9. Jenny Eijderkrona
-  Vilken stark röst hon har, seriöst. Var lite osäker på vad jag skulle skriva om henne men nu när jag lyssnade på hennes audition igen funderar jag på om hon inte ska hamna lite högre upp på min lista. Vilken röst, wow.. 16år också eller? Helt j*vla f*cking otroligt.
10. Erik Ljung
- Cool snubbe som verkligen kan det här med musik. Släpper han loss så kommer han verkligen gå långt, men det gäller att välja rätt låtar & verkligen få fram den röst han kan prestera när han verkligen fokuserar, var ju även med förra året men tycker att han var bättre då på sin första audition, då han sjöng I'm Yours & gick på lite mer med sin röst. Funderar även nu på om han inte kommer klara av en bättre plats än en 10:e plats..
11. Mehmed Jakic
- Skönt med lite variation, att en kille som är lite annorlundare än de andra kommer med i idol.. Tror han har det som krävs för att gå långt, dock inte hela vägen utan jag tror att han kommer få problem med de musikstilar han inte är van vid, tyvärr..
12. Johan Andersson
- "Jihde-look-a-liken", skön kille som överraskade mig när han visade upp sin talangfulla sång. Ja, han överraskade mig verkligen & fick mig att öppna upp ögonen för låten som han sjunger, Chasing Cars. Har hört den förut men den har liksom glömts bort, den har inte fastnat i mitt musik-hjärta förräns nu. Det är otroligt viktigt för mig att musik berör en & denna killen lyckades faktiskt med det. Inte många som klarar av det, men en 12:e plats är vad jag tror han maximalt kommer upnå.
13. Erik Grönwall
- Kraftfull röst, dock är jag mycket osäker på honom. Just denna audition, hans första vara riktigt bra men i hans andra audition så påverkade han inte mig så mycket, osäker på om han klarar av att gå långt & som många andra även har problem med, att klara av de olika musikstilarna.
14. Felix Västerhamn
- Efter att ha lyssnat några gånger på hans audition bestämde jag mig för att han ska hamna på min lista på en finfin 14:e plats, vilken "konstig" röst på ett bra, konstigt sätt, haha. Kul att det är väldigt många olika sångröster i år, det är viktigt för tävlingen, annars blir det bara tråkigt. En kille på 16år men en sån här röst, det är inte dåligt det, dock om han väljer fel låt då kan det bli väldigt fel..
15. Mariette Hansson
- Vet inte riktigt vad jag ska säga.. Tycker hon är bra men inte "tillräckligt" bra, hon har en fin röst men inte tillräckligt annorlunda enligt mig. Får se hur hon presterar i fortsättningen..
16. Sofie Andréasson
- Förväntade mig något helt annat, men hon övveraskade mig verkligen. Trodde hon skulle sjunga skitkasst men detta vara riktigt bra faktiskt, tyvärr räcker det inte längre än till en 16:e plats.
17. Gabriel Brandes
- Skön röst måste jag säga.. Dock sjöng han (& spelade) lite för snabbt för att det skulle bli en otroligt bra audition, tror inte han har vad som krävs i slutet, men bra är han, utan tvivel!
18. Durna Erdebilic
- Jadu, fjortis eller vad? Ett mycket osäkert kort måste jag säga, fin röst men tror att hon inte kommer förändras så pass mycket, inte tillräckligt mycket iallafall utan jag kan se framför mig att hennes sånger kommer låta likadant, ungefär..
19. Gustav Persson
- Överraskande bra! Kan gå mycket längre än till en 19:e plats men då gäller det att han håller sig till variation & bra låtval, "Hallelujah" räcker inte..
20. Antonia Szabo
- Anledningen till att hon hamnar på en 20:e plats är att hon har en väldigt bra röst, men hon verkade lite stel i sin audition. Kanske var det nervositet, kanske var det något annat? Kommer verkligen behöva släppa loss & göra sig av med nerverna när det väl gäller, annars kommer hon inte längre än såhär..

Kommentarer
Postat av: Emma-Lee

Perfekt! Alla som jag ville höra igen, letade som en tok igår efter nån blogg som hade samlat ihop dom bästa från idol, och tv4:as hemsida va ju segare än segast. ;p Skitbra inlägg, räkna med att jag kommer nörda det ett bra tag! :D

2009-09-19 @ 10:36:24
URL: http://ebjork.blogg.se/
Postat av: johan lind

Jon vinner :D

2009-09-19 @ 12:30:50
Postat av: Robin Hood

haha ganska? Tkr dom blev helt perfecta ;)



Joråh det är bara bra här, sj?

2009-09-19 @ 13:05:53
URL: http://matildasoet.blogg.se/
Postat av: Lina

Tack! :) detsamma!

2009-09-19 @ 13:19:08
URL: http://alexlina.blogg.se/
Postat av: robin hood

det låter ju bra ;)



Du är inte sugen på en liten renovering typ ny design? ;)

2009-09-19 @ 14:09:39
URL: http://matildasoet.blogg.se/
Postat av: diilan

HAHHAHAHA , bara 94 ?

du e den enda dås om tkr de.

alla tkr att jag ser ut som 95-96 ;o

2009-09-19 @ 14:52:28
URL: http://diilansarbast.blogg.se/
Postat av: Emma-Lee

SV: Hahaha :D



Jag hade faktiskt tänkt göa en ny design, å sen göra en liten "comeback". Men nu har min externa hårddisk pajjat tror jag, så det är ju en chans att alla mina bilder har försvunnit... ;/<3 Så om jag bara får tillbaks mina bilder så tänker jag blogga för fullt, hoppas jag, men för tillfället blir det inlägg när det kommer. ;p

2009-09-19 @ 17:48:59
URL: http://ebjork.blogg.se/
Postat av: louise

jag tror att du har rätt på många av dem, men jag saknar någon hmm, kan inte komma på vilken heller. får återkomma om det du:D

kul med såna här inlägg. fin blogg du har!

PUSS!!

2009-09-19 @ 18:33:09
Postat av: F E L I C I A' S [ fotoblogg ]

svar: tack så hemskt mycket! jag blir så himla glad!

jag blir taggad, jag ska fota mer ikväll =) ja, mår bara bra, sj? =)

2009-09-19 @ 18:57:22
URL: http://storasysteralskarmode.blogg.se/
Postat av: diilan

okej ,dubbelnice ;D

2009-09-19 @ 19:01:27
URL: http://diilansarbast.blogg.se/
Postat av: susanna

jag tyckte verkligen om dom 3 första! haha speciellt clara, superfin röst! =) super bra inlägg, för dom som missat idol & dom som vill lyssna på det bästa igen ;)

2009-09-19 @ 20:22:41
URL: http://ssusannas.blogg.se/
Postat av: r0bin h00d

Ja haha man får en lista med frågor angående hur det ska se ut haha ;)

Så intrsserad?

Isf så är det bah adda; [email protected]

2009-09-19 @ 21:28:07
URL: http://matildasoet.blogg.se/
Postat av: Cindy'Nham

sv:

hihi, jag ska nog börja på båda sakerna om jag får av mamma :D:D



de är bra jao.. du vet hon clara.. hon har varit med i MGP Junior och jag har en sån skiva på henne och där hon sjunger.. hahaha hon hade sån skit pipig röst när hon var liten men låten som hon skrev var väl ganska bra men barnslig? hahaahahah :D:D men men du glömde hon tjejen från bagges tuné eller var det va hon som jobbar på Lindex? om du vet vem jag menar hon är blond och har en kille hon sjunger ksit bra i alla fall :D:D

2009-09-19 @ 21:33:23
URL: http://ciiinddynhaaam.blogg.se/
Postat av: Cindy'Nham

eller jag hittade henne här är hon jag älskar hennes röst och låten :D http://www.youtube.com/watch?v=i1YKjxxx89E&feature=player_embedded

2009-09-19 @ 21:40:02
URL: http://ciiinddynhaaam.blogg.se/
Postat av: Anonym

rabih är en skrikig blatte från norrlands skogar.. inget förort över honom alls

2009-09-22 @ 23:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0