Once upon a time you were with me, but now it's only a dream

Ni vet känslan av att ha hört en låt miljontals gånger, på något sätt glömt bort den och sen "återupptäckt" den? Idag hände det för mig på jobbet när jag lyssnade på musik i mobilen som vanligt. Men den här låten som jag har älskat sedan första gången jag hörde den var inte den samma på något vis. Jag förstod låten, texten och allt och såg helt annorlunda på låten gentemot innan. Varför? Jo, texten skulle kunna ha kunnat vara skriven av migsjälv och beskriver de känslor jag har haft den senaste tiden. Så när jag återupptäckte låten idag så stämde verkligen Allt, och då menar jag verkligen Allt. Till och med själva titeln fick mig att börja flina mitt på jobbet, för det är så sjukt komiskt.. Jag visste inte om jag skulle börja skratta eller gråta, utan jag satte istället låten på replay och lyssnade på den minst 10ggr i rad. Musik kan verkligen läka ens hjärta och beskriva de känslor man inte vågar visa.. Jag vet inte vad jag skulle göra utan den.. Hursomhelst, nu lägger jag ut låten (som jag redan har lagt ut förut..), och videon har jag gjort själv då jag var inne i en "skapa-videor-av-favoritlåtar-med-underbara-bilder-plus-lyrics"-period. Anyways.. Älskar verkligen den här låten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0