Insomnia ~ Sömnlöshet

Dagarna börjar gå riktigt snabbt nu faktiskt. Med mindre än en vecka kvar tills skolan börjar får man passa på den sista biten av sommarlovet, jagsjälv har haft fullt upp de senaste dagarna. Igår var jag i Gislaved & tittade på Hv71 - Färjestad BK i Nordic Trophy, en rätt så betydelsematch egentligen. Stod med Käller, Haris & Jacob bland Wolfpack-klacken. Matchen blev tyvärr inte så lyckad då Hv var sjukt effektiva medan Färjestad var det motsatta samt även väldigt slarviga i sitt spel. Lägg då till att domaren (måste ha varit) var mutad & siffrorna skrivs till 6-0, man kan inte skylla på något egentligen när siffrorna är så pass stora men pinsamt är det, pinsamt! Tur att det bara var en mindre match & inte någon SM-slutspelsmatch, dit är det långt till.

Efter matchen vandrade jag till en busshållsplats nära Gislerinken & Gärdesskolan. Var visst en fritidsgård där för när jag satte mig ned för att vila lite & vänta på bussen kom det en massa "ungdomar" (där en del även var fulla) & gick in & ut ur fritidsgården. Två stycken frågade t.o.m. vem jag var & vad ska man säga då liksom? Första gången då en tjej skrek på mig så svarade jag inte eftersom jag inte orkade, men sen när hon fortsatte sa jag bara: Jag väntar på bussen.. Hon sa att det inte är något namn & jag tänkte, varför bryr hon sig? Det spelar väl ingen roll vem jag är, fortsätt med ditt bara haha (var lite irriterad på henne för hon hade sin "blatte-kille" bredvid sig. Sedan stack dem in som tur var, ett tag därefter kom det en massa andra ungdomar som skulle dit, en av dem gick fram till mig när jag pratade i telefon med aron & frågade: Vem är du? Jag sa att jag pratade i telefon men hon sa åt mig att jag kunde svara snabbt så jag sa lite snabbt: Jag heter Cuong & jag är från Gnosjö. Sedan frågade hon om jag var asiat & jag sa ja, jag är halvvietnames, hon sa coolt, jag är också vietnames, sedan stack hon till slut.. Därefter åkte jag hem, stack till hg, hade inte lust att gå hem än, såg att de hade utebio, inte lite kallt eller, satt inne i hg & chillade lite, spelade en match mot Torbjörn i pingis & sedan stack jag hem.. Började frysa & klockan började bli mycket..

Skulle upp vid 11 idag för att hänga med Angelicka, Stefan m.m. till High Chaparall & titta på en hästtävling. Hade inget bättre för mig så jag hängde med. Var inte så jättekul utan rätt segt faktiskt, efter det åkte vi hem & nu sitter jag här, har precis ätit & väntar på att aron ska komma, ska vara lite med honom, sen kanske hänga med på ett ungdomsmöte, får se hur jag känner mig.. Kunde verkligen inte sova inatt, har aldrig någonsin sovit såhär dåligt, sov kanske 3, max 4h, förstår inte varför.. Hursomhelst, känner mig rätt seg nu & orkar inte skriva mer i det här långa inlägget.

Ha det bäst, Peace' :)

- Cuongphan -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0