Sen söndag, tidig måndag?

Klockan har tickat förbi 00.00 & man har nu stigit in i ännu en måndag. Alltid lika segt att vakna upp på en måndag, då känner man verkligen att skolan närmar sig..

Hursomhelst, vad har jag gjort de senaste dagarna då?

Jo, solen har ju stekt på som bara den & jag har nästan bränt mig för första gången, kliar lite men tror inte att jag har det dock. Sjukt fint väder har det varit som sagt så det har blivit sol&bad i princip varje dag med familjen. Skönt att bara kunna ligga i solen, bada i det ljumma vattnet & bara tänka på hur skönt det är i nuläget utan en massa bekymmer & problem. Lina kom hem i torsdags med så hann träffa henne lite på fredagen innan hennes handbollsträning men annars så är hon sjuk så kan inte träffa henne.. Hoppas helt enkelt att hon blir bättre snart, my darling <3.

Imorgon (idag) åker Syrran m. familj (underbara maken Olle + de underbara döttrarna Melizza + Michelle) hem tidigt klockan 06.00 så då vaknar man antagligen upp utan dem. Regnet ska ju även komma tillbaks nu enligt alla & det tvivlar jag knappast på.. Mr. åska, Mrs. Rain & Lightning Jr. var ju och hälsade på idag (igår), tråkigt, tråkigt men lite skönt ändå, bara solen kommer tillbaks snabbt igen så är jag nöjd men det blir väl inte så utan hösten närmar väl sig med storsteg antar jag, suck.

Idag(igår) har jag chillat & softat till max! Vaknade runt 13.00 & satte mig vid datan & segade lite innan vi åt frukost/middag runt 17.00. Blev pizza & det var riktigt gott måste jag säga, var ett tag sen jag åt det sist. Hade tänkt gå ut & springa vid 7 med Andreas men som sagt, regnet kom ju så vi sket i det, tar det någon annan dag istället.

Fixade lite saker nyss som verkligen behövdes uppdateras. Musikspelaren på bloggen (den tjocka, svarta & klumpiga..) försvann & ersattes med en mindre, stilrenare musikspelare med lite andra låtar + de gamla. Profilbilden fick Jonas ändra åt mig så att det blev en lite nyare bild (med min nya hårfrisyr) istället för den gamla fula. Sen tipsade Jonas mig om Google Chrome så jag avinstallerade Mozilla Firefox & försökte installera Google Chrome men det tog ett tag innan jag såg att jag redan hade det installerat, hade visst fixat det för ett bra tag sen. Chrome är bättre än firefox & mer stilrent så jag är nöjd. Lite ändringar är aldrig fel, eller hur?

Nu är det film som väntar härnäst, började titta på The Notebook för någon timme sen men den pausades så nu ska jag återuppta den, är nog halva filmen skulle jag tro. Trodde inte att jag hade sett den förut men jag känner igen filmen, helt klart.. En annan film som jag bara längtar efter att få se är den nya Harry Potter som äntligen kommit på bio. Ska gå & se den på onsdag tillsammans med Lina på Hammargården, så jag får hoppas på att den är bra, det borde den vara då alla andra Harry Potter-filmer verkligen levt upp till förväntningarna.

Hoppas ni har haft en trevlig vecka, det har jag haft iallfall! :)

- Cuongphan -





Underbara dagar & kvällar då det enda som spelar roll är nuläget.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Att hon skulle bli sjuk va? :/ :O

och the notebook är bra!

2009-08-10 @ 01:38:34
Postat av: johan

sv; tack :P gillar faktiskt den när jag skrev blogg addressen i sanden :P



allting bra idag? :P

2009-08-10 @ 10:50:40
URL: http://johanbliixt.blogg.se/
Postat av: CindyNham

vad tyckte du om filmen då? :D

2009-08-10 @ 14:34:53
URL: http://ciiinddynhaaam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0