Idolfeber

Idol-audition har dragit igång nu och det startade idag (igår-lördag) i Göteborg och en kompis ska dit som även var där förra året. Hoppas verkligen det går bra för henne, förra året var hon ganska (väldigt) nervös, men nu blir det nog lite annorlunda eftersom hon är ett år äldre men vad vet jag. Hörde precis från henne att hon väljer mellan "Unbreak My Heart" och Bless The Broken Road. Hon frågade mig vilken hon skulle välja och eftersom jag verkligen älskar låten Bless The Broken Road så sa jag att jag skulle ha valt den om jag hade sjungit i audition. Men vi får se hur det blir med det. Hursomhelst så fick det mig att tänka lite igen.. Har funderat en hel del gånger sedan jag var .. Kanske 14år..?, på att prova mina vingar, vet inte ens om jag har en bra röst, men jag älskar verkligen att sjunga. Sitter alltid och sjunger när jag lyssnar på musik och jag lyssnar på musik a loooot, tro mig. Därför kanske det är dags nu att prova på, om ett år alltså för nu är det för sent eftersom jag fick reda på att idol-audition skulle dra igång för två dagar sedan. Frågan är bara vilken låt man ska välja och det har jag funderat på många, många gånger. Jag älskar James Blunt och tycker (jagsjälv) att min röst är ganska liknande men frågan är om det skulle fungera i en audition? Rascal Flatts med de två låtarna "What Hurts The Most" och nyss nämnda "Bless The Broken Road" är också två väldigt heta alternativ och jag älskar verkligen dem så mycket, texterna och melodierna är så sjukt bra men det finns en hel del låtar att välja mellan, man måste bara välja rätt.. Men vem vet, om ett år kanske ni får se mig i tv i en idol-audition.. Right now, it's just a dream..

Calle Kristiansson FTW, totally!

Kommentarer
Postat av: Lisa

sv: jaså, tennis är najs ^^ nah tyvärr haha, spelar inget :) jag är mer av en fotonörd :$

2010-04-11 @ 08:30:20
URL: http://ttnl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0